كشف يك پاي فتنه

سال 88 را همه به خاطر دارند. زماني كه انتخاباتي برگزار شد و بعد از آن، حوادثي رخ داد كه چندان خوشايند نبود. برخي اسم آن دوران را فتنه گذاشتند و عده‌اي گفتند اعتراض به نتيجه انتخابات بود؛يك جريان، جمعي را فتنه‌گر ناميدند و بخشي نيز آن‌ها را جنبش‌سبز و معترض خواندند؛ تني چند از مسئولان پيشين نظام به عنوان سران فتنه به حصر رفتند و اما برخي ديگر كه در اين غائله بي‌تقصيرنيز نبودند، بدون هيچ مشكلي در كشور به كار خود ادامه دادند. بعد از آنكه سران معترض انتخابات به حصر رفتند، برخي از افرادي كه منتقد اين وضعيت بودند، فرياد كشيدند كه بايد مسببان وعوامل ديگر اين حوادث نيز محاكمه و موآخذه شوند ولي كسي گوش نمي‌كرد. در آن بازه همزمان با توليد واژگان نوين در عالم سياست ايران مانند فتنه، فتنه‌گر و ... ساكتين فتنه نيز روانه بازار شد كه برخي از شخصيت‌ها و جريان‌هاي قدرت گرفته در دوران احمدي‌نژاد، اين عنوان را به بزرگان و مسئولان كشور كه با تامل بيشتري به مسائل بعد از حوادث 88 نگاه داشتند، نسبت دادند.
ترفندي براي تخريب بزرگان انقلاب
آيت‌ا...‌هاشمي رفسنجاني، علي‌لاريجاني و ... در اين ليست قرار مي‌گرفتند و براي كوبيدن اين شخصيت‌ها، عناصري خاص بهترين استفاده‌ را از غائله 88 كردند. در همان زمان نيز بسياري از دلسوزان نظام و كساني‌كه معتقد بودند بايد به گونه‌اي ديگر به حوادث سال 88 نگاه كرد، اقدامات تندروها براي تخريب جريان انقلاب را زير سوال بردند. حتي اندكي بعد، محمدحسين صفارهرندي، عضو مجمع‌تشخيص مصلحت نظام از شخصيت‌هاي نزديك به جريان محافظه‌كار، در جلسه‌اي به تاریخ 9اردیبهشت92 بيان كرد: «نکته ای از حضرت آقا بگویم که ایشان فرمودند متاسفانه در این انتخابات بعضی ها رقیب را تبدیل به شیطان اکبر کرده اند. ببینید مصداق این انگ‌زنی چه بوده که رقیب داخلی را به شیطان اکبر تبدیل کرده ایم. رهبر انقلاب فرموده اند که این اصطلاح ساکتین فتنه را بعضی ها چماق کرده اند و روی سر عناصر انقلاب می کوبند، مصداق این که بوده است».
ساكتين اصلي


حال بخشي از آن ها كه در آن روزها همه را غير از خودشان، انگليسي، آمريكايي، فتنه‌گر و ... مي‌خواندند، در حالي كه ساكتين اصلي خودشان بودند، تلاش مي‌كنند تا احمدي‌نژاد را نيز وارد بازي كنند تا به نوعي، هم بتوانند از آن دوران گريزي داشته باشند و هم پاسخي به گردن كشي‌هاي احمدي‌نژاد بدهند. در تازه‌ترين رويداد، بعد از اعلام برائت كردن مصباح يزدي از احمدي‌نژاد و منحرف خواندن وي، مجتبي ذوالنور نيز احمدي‌نژاد را پايه فتنه خوانده است. اين نماينده محافظه‌كار مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اين سوال خبرآنلاين كه:«این روزها احمدی‌نژاد با تیم مشاوران و معاونانش انتقاداتی را مطرح می کند که بسیار تند است و یک جدالی هم میان مسئولان به راه افتاده است؛ این رفتار را چگونه ارزیابی می کنید؟» مي‌گويد:« کاری که احمدی نژاد انجام می دهد نه اخلاقی است و نه شرعی چراکه سرتاپا دروغ است. نکته دیگر اینکه به نظر می رسد ایشان خود را در حالتی قرار داده است که گویا روانگردان مصرف کرده است. نمی خواهم بگویم ایشان چنین کاری کرده اما منظورم این است که حالت‌شان مانند حالت افرادی است که روانگردان مصرف کرده اند؛ در یک فضای توهمی است یعنی فکر می کند 80 میلیون نفر به دنبال او هستند؛ امروز فضای جامعه این نیست. احمدی نژاد جایگاه ریاست‌جمهوری و شخصیت دوم نظام بودن را وهن کند و به عنوان فردی که زمانی بعد از مقام معظم رهبری قرار داشت امروز به دنبال مشایی و بقایی افتاده است. افراد نابابی که وزن همه چیز را با هوچی‌گری و زنبیل بازی و ... پایین آوردند. وقتی مردم به این فکر می کنند که ريیس جمهورشان کسی بوده است که تا چنین درجه ای جایگاه ریاست‌جمهوری را تنزل داده است، دچار مشکل می شوند».
اعتراف بيهوده
ذوالنور در بخشي ديگر از سخنانش مي‌گويد:«من کاری به اصولگرا و غیر اصولگرا ندارم؛ هرکجا این دولت کار درست و خوبی انجام دهد با اینکه نقد سیاسی به او دارم وظیفه خودم می دانم از آن حمایت کنم. هرکجا هم مشکلی ببینم، نقد می کنم.
اگر از نظر جناح سیاسی با این دولت همراه نیستیم به این معنا نیست که اگر دولت کار خوبی انجام داد از آن حمایت نکنیم. در دوران احمدی‌نژاد کارهای عمرانی خوبی صورت گرفت ما از آن حمایت کردیم. اگر ما در مقابل فتنه ایستادیم برخی آن را به حمایت از احمدی‌نژاد تعبیر کردند؛ بحث فتنه و احمدی‌نژاد نبود، بلکه فتنه در مقابل نظام بود نه احمدی‌نژاد؛ احمدی‌نژاد خودش یکی از پایه‌های فتنه بود. بنابراين نمی گوییم اگر ما در مقابل فتنه ایستادیم یعنی از احمدی‌نژاد حمایت کردیم. در مورد فتنه تمام جریان سلطه پشت آن بود که همه آن‌ها را با کد می توانم بیان کنم». اين اظهارات بي‌فايده بعد از آنكه حمايت اين افراد از احمدي‌نژاد هزينه‌هاي فراواني براي كشور ايجاد كرد، چه دردي از مردم دوا مي‌كند؟ ساكتين فتنه اين افراد بودند يا كساني كه به آن‌ها اتهام زده شد؟
توبه كنيد
امروز سعيدمرتضوي مجرم‌‌ است، احمدي‌نژاد فتنه‌گر و منحرف خوانده‌شد و ...! منتظر مي‌مانيم تا اين ساكتين حقيقي كه بي شك با پايه‌هاي فتنه، منحرفان و ... با سكوت‌شان همراهي كردند به پيشگاه مردم بيايند و از حمايت بي‌جاي خود از احمدي‌نژاد اظهار ندامت كرده و از ملت عذرخواهي كنند شايد از بار گناه‌شان كم شود.